torstai 3. joulukuuta 2009

DPJ yrittää uudelleen


Nyt paljon ja halvalla! Jos olisin etsimässä perustykkiä satunnaiseen käyttöön, voisin hyvinkin tarttua tähän.

Ulkoasultaan mainos on kuitenkin sekava: edes yhden kuvan pitäisi olla isompi muita ja ikään kuin johtaa kirjettä. Nyt jopa kaapeleista on isohko kuva. En edes ymmärrä, mikä on päätuote - tykki vai läppäri?

Mainoksen pituus on kuitenkin sopiva: sen hahmottaa kerralla, eikä asiakas joudu lukemaan romaania.

DPJ käyttää samaa vakuuttelua kuin edellisessäkin kirjeessä: "Olemme alan asiantuntijoita". Tällä kertaa tuote jopa sopii heidän alaansa - toisin kuin viimeksi.

Pahimman pettymyksen aiheuttaa epäselvä tarjousehto. Jouduin lukemaan sen kolmesti, ennen kuin ymmärsin:

Ilman lisäkustannuksia tilattaessa ylhäällä olevan projektori pakkauksen ennen 30.11.2009.


Mutta milloin sain mainoksen? Tietenkin 2.12., kun tarjous oli jo päättynyt.


--

2 kommenttia:

Tiina Marjatta kirjoitti...

Sama DPJ harjoittaa aktiivista nettimainontaa. Mainosten kuvat ovat isoja, mutta kokonaisuus on joskus sekavan oloinen, kun elementtejä ja tehosteita on ylenpalttisesti. Yksi firman tuolimainoksista päättyi tähän tekstiluritukseen:

"Olemme alan asiantuntijoita.
DPJ:ltä saa pätevää AV-alan asiantuntemusta. Autamme asiakkaitamme läpi koko hankintaprosessin aina suunnittelusta oikean kaluston toimittamiseen. Jos yrityksessänne on erikoistarpeita, älkää epäröikö kertoa niistä meille. Teidän toivomuksenne ovat meidän haasteenamme."

******
Ote on ihan yritteliäs mutta me-keskeisyys hiukan häiritsee, samoin kuluneet fraasit (Teidän toivomuksenne ovat meidän haasteenamme.)Auttamispointti sinänsä miellyttää. Projektorimainoksen tekstiosuus oli tuolijuttuun verrattuna ällistyttävän sekava kielikonetuotos.

Paremmaksi pani - tosin printtikirjeessä - taannoin pari painofirmaa, joiden mainoskieltä olivat seuraavat muotoilut:
"Teemme pitkiäkin päiviä sinun vuoksesi."
"Emme nostaneet hintojamme kuten kilpailijamme teki. Emmekä nosta. Ja sehän on teistä kiinni."

Kiva, kun perustit mainosmeiliblogin. Mainosten ihmemaa tarjoaa alati uutta ällisteltävää.

Katleena kirjoitti...

Kiitos kommentista! Pahoittelen hidasta vastausta - kommenttisi oli lipsahtanut huolimattomien silmieni ohi.

Tekstiesimerkkisi olivat raivostuttavan hyviä - tai hyvin raivostuttavia. Joskus sitä vain täytyy ihmetellä, mitä mainosten laatija on ajatellut.

Toki joku voi kirjoittaa tahallaan omituista tekstiä, mutta en usko, että se parantaa myyntiä.